Vier gratiën in het Louvre

 

Kijk, sla deze maar even om hoor.

 

De drie gratiën is een beeld uit the Griekse mythologie. Het zijn de drie dochters van Zeus, Euphrosyne, Aglaea en Thalia. Ze vertegenwoordigen schoonheid, vreugde en charme om de goddelijke gasten te vermaken.

 

Museum Collection: Musée du Louvre, Paris, France
Catalogue Number: Louvre
Ma 287
Title: “Les Trois Grâces”
Class: Free-standing statue 
Material: Marble
Height: 1.19 metres
Context: Found in the Villa Cornovaglia in Rome
Original / Copy: Roman copy of Greek statue C2nd BC. Rennaisance era restoration by Nicolas Cordier (1609)
Style: Hellenistic
Date: C2nd AD
Period: Imperial Roman

 

3 thoughts on “Vier gratiën in het Louvre

  1. Tjee!! Is dit toeval? Of telepathie?
    Jij leest mijn stukje en ik verwijs je ernaar toe.
    Toeval bestaat niet toch?

  2. Dat ik (na vele foto,s) hier reageer is niet zo verwonderlijk, toch Elly?
    Schoonheid, vreugde en charme, ja dat is kreta voor mij.

    Je hebt prachtige foto,s gemaakt Elly, ik heb ervan genoten. Het is fijn om te zien dat je nog steeds zo kunt genieten van het leven.
    Bedankt voor je lieve, welgemeende reactie op:” ze wendde haar hoofd af, en zweeg” , het is een (weliswaar gedramatiseerd) echt verhaal Elly.
    Ik denk dat je mijn laatste blogje ook wel kunt waarderen.
    http://geesjesgedachten.wordpress.com/2011/11/05/tula/
    Heel veel liefs, Geesje

Geef een reactie

theosofieinarnhem

programma en informatie

Perikelen

The Shelter van Nieptang

// Vensters

Uw on-line kunstmagazine met een frisse blik op kunst

Overpeinzende

Spiritueel blog van Katinka Hesselink over het leven, meditatie, spirituele groei en meer overpeinzingen

Eveline Lenderink fotografie

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Platoonline

Verhalen, overpeinzingen, gedichten en meer...

Wandelpraat

Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap.

Villasappho.nl

Altijd onderweg

V.G. Sterk

Verhalen & Verzen

Steve McCurry's Blog

Steve's body of work spans conflicts, vanishing cultures, ancient traditions and contemporary culture alike - yet always retains the human element. www.stevemccurry.com

Antoinette Duijsters

Een andere WordPress.com site

Foto - Gedachte

foto's met een humoristische, interessante of prikkelende gedachte

